Четвер, 19.10.2017, 19:25
Відділ освіти Приморської РДА Запорізької області
Приветствую Вас Гість | RSS
Меню сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входа
Главная » 2017 » Квітень » 21 » 21.04.2017.
09:17
21.04.2017.

ТАК - ІНКЛЮЗИВНІЙ ОСВІТІ В ПРИМОРСЬКОМУ РАЙОНІ

Створення оптимальних умов для соціально-психологічної підтримки, реабілітації та інтеграції дітей з  особливими освітніми потребами – одне із важливих і актуальних завдань сьогодення. Запорізька область стала пілотним регіоном України, в якому стартував практичний експериментальний проект «Розвиток інклюзивного середовища». 

Приморський район долучився до команди реформаторів. Нас об´єднала спільна мета – соціалізація дітей з особливими потребами, в тому числі з інвалідністю та створення для них доступного освітнього середовища. І з 1 вересня 2016 року відкрито класи з інклюзивною формою навчання в СЗОШ №1, в Інзівській ЗОШ та інклюзивну групу  в ДНЗ «Ромашка» м.Приморська.

Не просто бути першими ластівками в новій справі. Було дуже багато запитань щодо організації навчально-виховного процесу,  але основним було підготувати педагогів для роботи  в умовах інклюзії. Керівники навчальних закладів, вчителі інклюзивних класів, асистенти вчителів, вихователі,  психологи, логопеди пройшли серію навчальних спеціалізованих тренінгів у м.Запоріжжя, організованих Благодійним Фондом Порошенка. Було отримано вичерпані відповіді на більшість практичних запитань, показано реальні шляхи забезпечення гідних умов розвитку особливих дітей. Педагоги отримали відповідні сертифікати.

Зараз можемо казати про перші досягнення і перші перемоги дітей, педагогів, батьків. Разом ми робимо надзвичайно важливу й корисну справу – з одного боку, допомагаємо дітям з інвалідністю у соціалізації, а з іншого – підвищуємо рівень свідомості нації такими основоположними цінностями, як Толерантність та Рівність.

Система освітньої роботи по впровадженню інклюзивного навчання  в навчальних закладах проводиться у відповідності до потреб сім’ї та змісту сучасних корекційно-освітніх послуг з обов’язковим включенням батьків дітей з особливими потребами в процес навчання та виховання.

Для учнів розроблені  індивідуальні програми розвитку, індивідуальні навчальні програми, індивідуальні навчальні плани, затверджено  розклад корекційно-розвиткових занять.

Психолого-педагогічний супровід дітей забезпечують вчителі, асистенти вчителів, психологи, логопеди, вихователі.

Усі педагоги працюють за тематичним плануванням відповідно до визначених програм та скоригованої кількості годин.

У закладах освіти працюють консультативно-педагогічні групи,  до  складу яких увійшли всі педагоги, які працюють в інклюзивному просторі та батьки дітей з особливими освітніми потребами, в яких визначаються навчальні стратегії і підходи до навчання, вивчаються можливості та потреби конкретної дитини.

Учні забезпечені підручниками і навчальними посібниками з урахуванням їх освітніх потреб. Діти сидять за першими партами разом з асистентом вчителя. В навчальних закладах обладнано спеціальні приміщення для корекційно-розвиткових занять.

У рамках створення сприятливих умов для повноцінного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, забезпечення доступу до шкільного приміщення в  СЗОШ №1  побудувано пандус, що  відповідає вимогам та  обладнано внутрішній туалет, який  пристосований для дітей з інвалідністю, що мають порушення опорно-рухового апарату.

Учнів з особливими потребами інклюзивних класів охоплено пільговим гарячим харчуванням.

Навчальні заклади, які впроваджують інклюзивне навчання отримали від держави комп´ютерну техніку.

І хоча є багато невирішених питань, а саме: відкриття спортивних майданчиків, обладнання їдалень, коридорів, приміщень для навчання дітей з особливими потребами та релаксаційних (сенсорних) кімнат, під час вивчення питання стану реалізації  інклюзивного навчання було виявлено, що залучення дітей з вадами до такої форми навчання позитивно впливає на соціально-емоційну сферу фізичний та творчий розвиток, прихильніше ставлення до них учнів класу.

Вчителі та батьки відзначають, що за період навчання дітей за інклюзивною формою відбуваються позитивні зміни: вони із задоволенням спілкуються з однолітками, краще адаптуються до роботи на уроці (занятті), швидше звикають до ритму уроку (заняття), позитивно ставляться до навчання, адекватно реагують на зауваження педагога. Найбільшим успіхом дітей є те, як зазначають педагоги, що вони не помічають своїх відмінностей між однолітками, вільно з ними спілкується, беруть участь у позашкільних заходах, святах та розвагах.

Дякуючи команді однодумців, допомога дітям з особливими потребами позбутися відчуття самотності, а також – можливість зростати і розвиватися в середовищі однолітків стала реальністю.

Просмотров: 109 | Добавил: Админ | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск
Календарь
«  Квітень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
ПедПРЕСА
Полезные ссылки
  • Сайт Президента України
  • Міністерство молоді та спорту
  • ІСУО Запорізька область
  • КУРС: Школа
  • КУРС: ДНЗ
  • ЗОІППО
  • РНМЦ ИИТО
  • Заповики
  • ЗОДА
  • Освіта
  • МОН
  • НАУ
  • Верховна Рада України
  • Освіта Запорізької області
  • Олимпиады
  • Интершкола
  • Урядовий портал
  • МФУ
  • Управління ГДС
  • Щоденник
  • Фізкультура та спорт
  • РЦДТ
  • Приморський район
  • Приморська РДА
  • РПМПК
  • РМЦ

  • Репозитарій навчального контенту

    GISMETEO: Погода по г.Приморск
    Copyright MyCorp © 2017Конструктор сайтів - uCoz