Субота, 14.12.2019, 08:23
Відділ освіти Приморської РДА Запорізької області
Приветствую Вас Гість | RSS
Меню сайта
Категории раздела
Страницы истории... [2]
Дошкольное воспитание [11]
Психологическая служба [3]
Воспитательная работа [7]
Физико - математическое направление [6]
Естественные дисциплины [13]
Физкультурно-оздоровительное направление [12]
Начальные классы [9]
Начальные классы
Филология [3]
Филология
Общественно-гуманитарное направление [2]
Общественно-гуманитарное направление
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входа
Главная » Статьи » Дошкольное воспитание

Методичні рекомендації щодо проведення контрольно – аналітичної діяльності в дошкільному навчальному закладі

Відділ освіти Приморської районної державної адміністрації

 

Методичний кабінет

 

 Методичні рекомендації щодо проведення контрольно – аналітичної діяльності

в дошкільному навчальному закладі

 

Для керівників дошкільних навчальних закладів

Форми методичної роботи

 

Зміст методичної роботи реалізується у різних формах.

 

Масові

Групові

Індивідуальні

педради

методичні об’єднання

самоосвіта

педчитання

школи передового досвіду

докурсові і після курсові завдання

науково – практичні конференції, семінари

школи молодого вихователя

стажування

виставки

наставництво

творчі групи

консультації

ініціативні групи

 

 

       Масові форми методичної роботи мають сприяти виробленню єдиної педагогічної позиції і підходів до важливих педагогічних проблем. Для них характерні наявність постійного складу педагогів, плановість і періодичність у роботі.

       Групові форми роботи об’єднують педагогів за інтересами, однією мікро проблемою чи окремим напрямом. Вони максимально враховують потреби, інтереси, компетентність і рівень фахової підготовки з проблеми дошкільного виховання.

       Індивідуальні форми спрямовані на методичне самовдосконалення і відіграють важливу роль у підвищенні культурно – професійного рівня вихователя.

       Представлені три групи методичної роботи відповідно до кількості учасників є різним за змістовим наповненням та формою проведення, що показано вище у таблиці.

       З метою активізації педагогів – дошкільників складовою частиною їх проведення можуть бути тематичні інтелектуальні хвилинки , ділові та рольові ігри, бесіди за круглим столом.

       У системі підвищення теоретичної психолого – педагогічної кваліфікації доцільними можуть бути різні варіанти лекційних занять.

       Проблемна лекція  - присвячується важливій педагогічній проблемі і будується на порівнянні, зіставленні педагогічних явищ, процесів, методів, вікових характеристик дітей, їх можливостей , розвитку тощо.

      Лекція – семінар має на меті дати вихователям основні теоретичні положення, активно ілюструючи їх прикладами з практичної роботи і досвіду взаємодії з дітьми і батьками.

      Лекція – інформація спрямована на подачу обширної інформації, як теоретичної, так і практичної, з однієї або кількох педагогічних проблем.

      Педагогічна рада залишається однією з важливих форм управління та методичної роботи. На ній розглядаються та обговорюються актуальні питання дошкільного виховання, розробляються та приймаються колективні управлінські рішення, які відіграють важливу роль в удосконаленні навчально – виховного процесу в дошкільних закладах, у підвищенні якості роботи педколективу  та кожного його члена.

      У практиці зустрічаються випадки, коли педраду поділяють на дві частини і другу проводять як КВК, вікторину або використовують інші нетрадиційні форми.

      Це досить часто перетворює серйозну напружену роботу в розвагу, знижує коефіцієнт корисної дії. Виходячи зі сказаного вище пропонується планування і проведення педради виділяючи чотири етапи у підготовці та проведенні:

  1. – планування педрад на рік;
  2. -  підготовка конкретної педради;
  3. -  безпосереднє її проведення;
  4. -  робота з виконання рішень педради.

                                                            Планування педради

       Враховуючи, що план роботи є складовою річного планування, слід уникати дублювання і паралелізму при визначенні кола питань, які виносяться для обговорення на наради, збори тощо.

      Рекомендується планування педагогічної ради у перспективі на 5 років, розподіливши за роками теми  відповідно до мети, над досягненням якої працює дошкільний заклад в даний період.

      Тематика педрад визначається, як правило, в кінці поточного навчального року на основі глибокого аналізу стану навчально – виховної роботи, бесід з керівниками творчих та ініціативних мікро груп, батьківським комітетом  тощо.

       Важливою умовою, яка забезпечує ефективну роботу педради, є актуальність її тематики, врахування наступності питань, що розглядалися в попередні роки.

       Має бути забезпечена науково – педагогічна спрямованість педрад, їх тісний зв’язок з сучасністю, досягненнями науки тощо.

Проведення

       При проведенні педради необхідно;

-         дотримуватися чіткого регламенту (вчасно розпочинати засідання тривалістю не більше 1,5 – 2 годин, не затягувати доповідь (20 – 25 хв.) та виступи (3 – 5хв.);

-         не допускати емоційних вибухів;

-         домагатися конструктивності виступів (вони повинні містити аналіз проблемних питань і конкретні пропозиції до вирішення педради).

                                           Алгоритм ведення засідання педради

-         розпочинати засідання точно в призначений час;

-         повідомити про кількість членів педради, присутніх і відсутніх;

-         оголосити питання які виносяться на обговорення, та затвердити їх відкритим голосуванням;

-         затвердити регламент роботи і чітко дотримуватися його;

-         інформувати про виконання рішення попередньої педради;надати слово доповідачеві, співдоповідачеві, виступаючим;

-         стежити за реакцією членів педради, їхньою увагою, дисципліною, участю у роботі засідання;

-         за необхідності під час проведення педради вставити ділову репліку, спрямувати того, хто виступає, в належному напрямку;

-         не допускати неконкретних зауважень, не затискувати критику;

-         підвести підсумки після обговорення доповіді, накресливши кардинальні шляхи розв’язання проблемного питання;

-         зачитати проект рішення педради та після внесення змін, доповнень, уточнень затвердити його відкритим голосуванням;

-         оголосити про закінчення роботи педради;

-         надати можливість членам педради отримати довідки, висловити зауваження з приводу її ведення.

Розробка та прийняття рішень

      Проект рішення готує доповідач чи співдоповідач спільно з членами робочої групи з підготовки педради. На засіданні слід виносити підготовлений заздалегідь, глибоко продуманий проект рішення.

      Під час проведення педради до нього можуть бути винесені доповнення, зміни, уточнення. Для корекції проекту рішення доцільно обрати спеціальну групу.

      Проект рішення обов’язково зачитується, за нього голосують члени ради.

Вимоги до рішення педради

      Щоб підвищити результативність роботи педради, керівникові слід пам’ятати деякі вимоги до рішення:

-         зміст пунктів рішення повинен повністю висвітлювати суть питання, що розглядається;

-         формування кожного пункту має бути чітким, лаконічним, конкретним;

-         кожен пункт рішення адресується конкретному працівникові дошкільного закладу чи групі працівників із вказівкою, що і коли треба зробити;

-         обов’язково слід вказати відповідального за виконання;

-         рішення має бути оптимальним за розміром і терміном виконання;

       Отже, в прийнятому рішенні насамперед дуже стисло викладається теоретична основа теми обговорення, далі чітко і точно формулюються завдання, які стоять перед вихователями та адміністрацією, перераховуються окремі методи і прийоми реалізації завдань із вказівками відповідальних і термінів виконання.

       Рішення педради фіксується в протоколі та окремо вивішується у педкабінеті.

       Контроль за ходом реалізації рішення педради з боку керівника дошкільного закладу є обов’язковим.

 

 

 

 

Методичні рекомендації підготувала

методист з дошкільної освіти                                                      Дімітрова С.А.      

Категория: Дошкольное воспитание | Добавил: Admin (25.06.2012)
Просмотров: 2705 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск
ПедПРЕСА
Полезные ссылки
  • Сайт Президента України
  • Міністерство молоді та спорту
  • ІСУО Запорізька область
  • КУРС: Школа
  • КУРС: ДНЗ
  • ЗОІППО
  • РНМЦ ИИТО
  • Заповики
  • ЗОДА
  • Освіта
  • МОН
  • НАУ
  • Верховна Рада України
  • Освіта Запорізької області
  • Олимпиады
  • Интершкола
  • Урядовий портал
  • МФУ
  • Управління ГДС
  • Щоденник
  • Фізкультура та спорт
  • РЦДТ
  • Приморський район
  • Приморська РДА
  • КУ "ІРЦ"
  • РМЦ
  • Нова Українська Школа

  • Репозитарій навчального контенту

    GISMETEO: Погода по г.Приморск
    Copyright MyCorp © 2019Конструктор сайтів - uCoz