№ п/п
|
Етапи управлінської діяльності
|
Основні об’єкти
аналізу
|
Управлінська діяльність та рішення
|
1.
|
Пропаганда інноваційного пошуку.
|
Досвід роботи педагогів. Передовий педагогічний досвід в цілому. Розвиток
наукової думки.
|
Розробка системи інформаційного забезпечення педагогічної інновації.
|
2.
|
Мотивація і стимулювання педагогів до інноваційної діяльності.
|
Професійні та особисті цінності педагогів.
|
Створення умов для творчого пошуку.
|
3.
|
Вивчення стану навчально – виховного процесу, здійснення комплексної
оцінки ситуації.
|
Внутрісадкове середовище: результати успішності, рівень розвитку,
вихованості дітей, стан матеріально - технічної, навчально – методичної бази,
фінансування; інтелектуальний та творчий потенціал педагогів; традиції;
резерви; можливості; недоліки тощо. Зовнішнє середовище: нормативно – правова
база, програмне забезпечення, особливості соціуму, культурні та освітні
традиції регіону.
|
Розробка плану вивчення навчально – виховного процесу та внутрішніх і
зовнішніх умов. Широке залучення до вивчення усіх учасників навчально –
виховного процесу.
|
4.
|
Формування проблем та визначення шляхів їх розв’язування.
|
Можливості локальних змін: раціоналізація, удосконалення, оновлення
окремих ланок педагогічного процесу. Можливості комплексних нововведень:
зміна навчальної та виховної систем. Можливості системних змін: реконструкція
всього закладу.
|
Проведення педагогічної ради.
|
5.
|
Вибір інноваційної ідеї. Розробка плану впровадження.
|
Результати комплексної оцінки ситуації. Інноваційні ідеї, їхня сутність,
обґрунтованість, ступінь розробленості, практичне значення.
Ресурси: кадри, фінанси, технічні, час, матеріальна база. Зв’язки з науково – методичними центрами.
|
Підготовка наказу по ДНЗ про впровадження інновацій. Внесення змін в
організацію навчального процесу, плану роботи.
|
6.
|
Організація експертизи програми (плану) впровадження інновації.
|
Висновки, пропозиції, зауваження, рекомендації експертів.
|
Оновлення системи методичної роботи. Укладання договору про науково –
методичне керівництво процесом впровадження інновації. Створення системи
консультування з боку психологів, медпрацівників, юристів тощо.
|
7.
|
Теоретична, науково – методична
підготовка педагогів в інноваційному режимі, створення сприятливого
психологічного клімату
|
Забезпечення необхідною науково – методичною літературою про
нововведення. Система методичної роботи, роль методичних об’єднань та творчих груп, творча атмосфера в колективі.
|
Рекомендації щодо оптимальних умов роботи колективу в режимі оновлення.
|
8.
|
Адоптація нововведень до умов навчального закладу.
|
Рівень професіоналізму та творчості педагогів.
Система консультативної роботи.
Стан інноваційної роботи.
|
Моніторинг інноваційної діяльності закладу.
|
9.
|
Визначення ступеня ефективності інновації та результативності діяльності
колективу.
|
Кількісні показники навчально – виховного процесу. Якісні показники
навчально – виховного процесу.
|
Організація роботи щодо визначення основних критеріїв ефективності
технології та роботи колективу. Підготовка наказу про результати діяльності
педколективу.
|
10.
|
Прийняття рішення про доцільність подальшого впровадження інновації.
|
Результати експертизи інновації. Висновки роботи педагогів, методичних об’єднань, творчих груп. Думки інших учасників навчально –
виховного процесу.
|
Підготовка експертизи про доцільність новації та наказу про доцільність
роботи закладу в обраному напрямі.
|
11.
|
Організація роботи закладу із
урахуванням нової технології.
|
Оформлення цілісності інновації на основі досвіду педагогів, матеріалів
методичних об’єднань, творчих груп. Стан навчально – виховного процесу.
|
Узагальнення досвіду роботи окремих педагогів. Порушення клопотання перед
науково методичними центрами про узагальнення передового досвіду.
|