Неділя, 15.12.2019, 00:39
Відділ освіти Приморської РДА Запорізької області
Приветствую Вас Гість | RSS
Меню сайта
Категории раздела
Страницы истории... [2]
Дошкольное воспитание [11]
Психологическая служба [3]
Воспитательная работа [7]
Физико - математическое направление [6]
Естественные дисциплины [13]
Физкультурно-оздоровительное направление [12]
Начальные классы [9]
Начальные классы
Филология [3]
Филология
Общественно-гуманитарное направление [2]
Общественно-гуманитарное направление
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входа
Главная » Статьи » Естественные дисциплины

Методичні рекомендації ЗОІППО

Керівникам МО та  вчителям економіки

 23 листопада 2011  року № 1392 постановою Кабінету Міністрів України було затверджено новий «Державний стандарт базової  і повної загальної середньої освіти», який впроваджується в частині базової  загальної середньої освіти  з 1 вересня 2013 р., а в частині повної загальної середньої освіти – з 1 вересня 2018 року. 

     Державний стандарт базової і повної середньої освіти  визначає вимоги до освіченості учнів  основної та старшої школи. В першій загальній частині розкриваються поняття  в якому значенні вони вживаються. Вчителі географії на першому засіданні можуть розглянути ці поняття: громадянська компетентність, діяльністний підхід, загальнокультурна компетентність, здоров’язбережувальна  компетентність, інформаційно – комунікаційна компетентність, ключова компетентність, ключова компетенція, компетентнісний підхід, компетентність,  компетенція, комунікативна компетентність, між предметна естетична компетентність, міжпредметна компетентність, навчальна програма, особистісно – зорієнтований підхід, предметна(галузева) компетентність, предметна компетенція, проектно – технологічна компетентність, соціальна компетентність.

    Цей Державний стандарт складається:

1.                                              Базовий навчальний план.

2.                                              Перелік освітніх галузей.

Економіка, як і раніше входить до суспільних дисциплін і в основній школі в навчальний план включається як поглиблене, або допрофільне викладання.

 Суспільствознавчий компонент

Метою навчання суспільствознавства є створення умов для розвитку особистості компетентного, активного, відповідального громадянина України, члена європейської і світової спільноти, що здатний сприймати та ефективно відповідати на сучасні індивідуальні та суспільні виклики і загрози.

Завданнями суспільствознавчої освіти є:

розвиток інтересу до суспільствознавства;

формування в учнів цілісної системи вмінь і навичок дослідження суспільних проблем, пропонування способів їх розв’язання, проведення аналізу та оцінювання суспільних явищ, процесів і тенденцій у державі та світі;

здійснення самостійного пошуку у різних видах джерел інформації про життя суспільства і людини в ньому;

формування активної громадянської позиції, загальнолюдських моральних якостей, правової та економічної культури, мотивації до соціальної активності.

Основними змістовими лініями суспільствознавчого компонента є людина в суспільно-політичній сфері, людина в соціальній сфері, людина у правовій сфері, людина в економічній сфері, людина в культурно-духовній сфері.

Людина в економічній сфері

 

Економіка. Економічне життя суспільства. Людина в системі економічних відносин. Економічні потреби, умови і ресурси. Економічна діяльність суспільства. Домашнє господарство.

Економіка та економічна система України. Місце України у світовому господарстві. Праця. Професія. Ринок праці. Підприємництво

Якість і рівень життя. Бюджет. Податки. Фінанси. Фінансова безпека громадянина і держави

Світова економіка. Глобалізація

знати і розуміти сутність і структуру економіки та економічних відносин, економічної системи України, функціонування ринку праці, бюджетної, фінансової, податкової системи, сутність підприємництва, уміти аналізувати економічні відносини, використовуючи при цьому історичний підхід, критичне мислення та елементи логіки, добирати джерела економічної інформації та працювати з економічними даними, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між економічними подіями на міжнародній арені та в Україні, аналізувати та враховувати фінансові ризики, застосовувати набуті знання і вміння під час планування домашнього господарства та бюджету родини, формування власних професійних цілей та вибору шляхів їх досягнення, виявляти ставлення до власних економічних потреб та шляхів їх задоволення, оцінювати особливості сучасного ринку праці в Україні, наявні економічні ресурси, можливість розроблення та реалізації особистих економічних проектів, розуміти об’єктивні причини глобалізації

Згідно Державного стандарту  з 1  вересня 2013 року школи будуть працювати у 5 класі за новим навчальним планом. Виходячи з вище сказаного У 2012 – 2013 навчальному році  основна школа працює за програмами 2005, старша - за програмами 2010 року як стандартних класів так і профільних. Всі попередні нормативні документи стосовно перевірки  та проведенню контрольних та практичних робіт, веденню зошитів, веденню журналів,    являються чинними до 2013  - 2014 навчального року.    

 В 2011 році було проведено два семінари на базі  КЗ «ЗОІППО» ЗОР : один для керівників команд та членів журі олімпіад, інший для керівників РМО. На жаль, не всі керівники були присутні  на цьому засіданні і відповідно не отримали методичних рекомендацій щодо  планування на 2012 – 2013 н.р.

         Для роботи з обдарованими дітьми було організовано та проведено на достатньому рівні  всі етапи Всеукраїнських олімпіад з географії,   відбірково – тренувальні збори для учасників  IV етапу «Всеукраїнських олімпіад» з економіки.

За  попередніми результатами  до IV етапу «Всеукраїнських олімпіад» з економіки  команда Запорізької області була представлена в кількості 8 учнів.  7 учнів за рейтингом попередніх років і Аракелян Арташес, учень 10 класу гімназії №  6 став переможцем Інтернет олімпіади і тому завоював право брати участь поза рейтингом. Із усіх учасників     цього року переможцями стали: Аракелян Арташес, учень 10 класу гімназії №  6 м. Запоріжжя – перше місце; Метелиця Марія, учениця 11 класу Запорізького багатопрофільного ліцею «Перспектива»  – друге місце.     Серед районів I місце зайняли школи Запорізького УОН з 28 балами,   II –     Комунарськийз 15 балами. III – Ленінський  з 6 балами.   

Систематично працюють з учнями такі вчителі: Лисенко Н.В.  – вчитель економіки БПЛ «Логос» м. Запоріжжя, Олійник О.М. к.ф.н., вчитель економіки БПЛ «Перспектива» м. Запоріжжя,    Ільїна М.Є  - вчитель економіки  БПЛ № 34 Шевченківського  району, Вороніна Н.Г.– вчитель економіки ІЕІТ Ленінського району, Дорогопулько І.О. -    вчитель економіки ЗСШ № 100 Ленінського району. Домків Л.О. – вчитель економіки МГА, Хортицького району.

  Також з метою роботи з обдарованою молоддю у 2011 – 2012 навчальному році було проведено конкурс «Молодь тестує якість». Це вже четвертий раз  проходить цей конкурс. Вчителі економіки повинні ознайомитись із даним конкурсом і надалі приймати активну участь.

  ПРАВИЛА ПРОВЕДЕННЯ ІV-го Всеукраїнського конкурсу «Молодь тестує якість» у рамках впровадження курсу за вибором "Основи споживчих знань” на 2011-2012  навчальний рік  (20 лютого – 20 квітня 2012 р.)

1. Загальні положення

1.1. ІV-й Всеукраїнський конкурс «Молодь тестує якість» на кращу

учнівську роботу в рамках впровадження навчального курсу "Основи споживчих  знань” (далі - Конкурс) ініційований Благодійною організацією «Центр споживчих ініціатив», проводиться за сприяння Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України.

Партнерами конкурсу є Інститут інформаційних технологій і засобів

навчання НАПН України, ПАТ «Бель Шостка Україна», «Фокстрот. Техніка для дому», Науково-дослідний Центр незалежних споживчих експертиз «ТЕСТ».

1.2. Мета Конкурсу – підвищення обізнаності шкільної молоді в питаннях

реалізації прав споживачів, формування навичок орієнтування на сучасному ринку товарів та послуг, виховання грамотної споживчої поведінки та культури, виховання громадянської позиції та впливу на якість життя в контексті європейських стандартів.

1.3. У Конкурсі можуть брати участь учні загальноосвітніх навчальних закладів віком від 12 до 17 років (учні 7-11-х класів).

2. Вимоги до виконання та оформлення конкурсних робіт

2.1. Конкурсні роботи подаються у вигляді проектів-досліджень якості товарів та послуг широкого вжитку за зазначеною тематикою (див. п.1.4.). Проекти- дослідження можуть бути виконані індивідуально та групами учнів.

2.2. Роботи, що подаються на Конкурс мають бути виконані у вигляді

електронного текстового файлу обсягом не більше 10 сторінок тексту в форматі Microsoft Word, 14 кеглем через 1,5 інтервали, з додатками, що можуть містити схеми, малюнки, фото (не більше 1 Мб.)1. Детальні інструкції щодо проведення дослідження та підготовки роботи на конкурс містяться на сайті: http://www.consumerinfo.org.ua/must_know/education/11936/ в розділі «освіта».

Текстовий файл, що подається на конкурс має обов’язково містити такі частини: тема дослідження (обов’язково має звучати назва товару чи послуги, які досліджуються);

1 Роботи, що перевищуватимуть даний обсяг, або будуть виконані у іншому форматі, без урахування вимог до конкурсної роботи, не будуть розглянуті.

1 обґрунтування (мета дослідження, чому саме даний об’єкт досліджується та

що в даному об’єкті (продукті, товарі та послузі., ін. досліджується);

етапи проведення дослідження (опис етапів та ілюстрація малюнками,

схемами, фотографіями тощо); інструменти дослідження (якими засобами проводилось дослідження, яким чином, можливі методики);  виявлені результати дослідження (якість та відповідність тим стандартам та

показникам, що встановлені самими учасниками дослідження);  висновки та рекомендації щодо даного об’єкту дослідження (продукту, послуги та ін.) в плані покращення їх якості.

2.3. Всі роботи повинні мати помітку «Всеукраїнський конкурс «Молодь

тестує якість». У супровідних документах необхідно чітко вказати назву роботи, прізвище, ім’я та по батькові учасника, дату народження, повну домашню адресу, назву навчального закладу, клас, а також прізвище, ім’я, по батькові вчителя (викладача, керівника), який його підготував.

Роботи, що не міститимуть даної інформації, не розглядатимуться.

2.4. Об’єкти проектів-досліджень учні та вчителі обирають самостійно.

3.Організація та проведення Конкурсу

3.1. У 2011-2012 навчальному році  Конкурс проводиться з 20 лютого до 20 квітня 2012 р. у загальноосвітніх навчальних закладах України незалежно від типу, форми власності та підпорядкування.

3.2. До організаційної роботи залучаються методисти з економіки інститутів

післядипломної педагогічної освіти, методисти районних методичних кабінетів та педагогічні працівники.

3.3. Підготовчий етап Конкурсу полягає в інформуванні місцевими органами

управління освітою навчальних закладів регіону про умови проведення та початок конкурсу. Інформація про конкурс та вимоги знаходиться на Порталі споживача

www.consumerinfo.org.ua; сайті БО «Центр споживчих ініціатив»: www.cic.in.ua;

сайті Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України:

www.ime.edu-ua.net

3.4.Склад журі затверджує організаційний комітет конкурсу. До складу журі

на всіх етапах можуть залучатися фахівці у галузі економіки, географії,

суспільствознавства та правознавства.

3.5. Після оголошення конкурсу Міністерством протягом наступного місяця

обласні координатори (методисти обласних інститутів післядипломної освіти) програми проводять інформаційну та методичну роботу із представниками навчальних закладів, які беруть участь у конкурсі, стосовно питань організації та проведення конкурсу.

3.6. Конкурсні роботи надсилаються учасниками (учнями) обласним

координаторам (методистам з економіки обласних інститутів післядипломної

педагогічної освіти).

3.7. Обласні координатори надсилають конкурсні роботи претендентів

тільки в електронному вигляді та на електронних носіях на адресу

youth.testing@hotmail.com або Україна, 01060, м. Київ, вул. М.Берлінського, 9, каб.

417 (для Овчарук О.В.).

3.8. Останній термін подання робіт – 20 квітня 2012 р.

4. Визначення переможців Конкурсу та їх нагородження

4.1. На заключному етапі Конкурсу (до 20 квітня) Всеукраїнським журі

визначаються переможці (І, ІІ та ІІІ місце).

4.2. Конкурсні місця розподіляються на перше, друге та третє місце.

Переможці отримують сертифікати та відзнаки. Учителі, які підготували

переможців Конкурсу, також отримають відзнаки.

4.3. Основними критеріями для визначення переможців Конкурсу

(з урахуванням віку учасників) мають бути:

- творчий підхід, оригінальне рішення у розкритті теми Конкурсу,

оригінальна назва проекту дослідження;

- актуальність обраної тематики, оригінальність самого дослідження та

творче його розкриття (зокрема, використання здоров’язбережних технологій;

світових стандартів якості товарів та послуг широкого вжитку; збереження

довкілля; дотримання законодавства у галузі захисту прав споживачів, активна

громадянська позиція щодо споживання й свідомого вибору товарів та послуг);

- гармонійне та естетичне поєднання різних елементів змісту дослідження

(опис методики та етапів дослідження, підписів, символів, окремих зображень,  фото товарів, послуг та ін.).

4.4. Нагородження переможців Конкурсу відбудеться в урочистій обстановці

у м. Києві в травні 2012 р. за участю організаторів.

     У 2011 – 2012 навчальному році у даному конкурсі у Запорізькій області прийняли участь такі райони, навчальні заклади і вчителі:

Тема: «Санітарія супермаркетів: бруд в подарунок»   виконав:         учень 11 А класу Запорізького ліцею № 34  Шевченківського району Бєлінський  Богдан Олегович вчитель:      вчитель -   Ільїна Марина Євгеніївна;

 Тема: Дослідження рівня основних споживчих показників мережі продовольчих торгових центрів «Амстор», «АТБ», «Сільпо» в місті Запоріжжя  виконали учениці 10-Б класу Запорізької гімназії №45 Хортицького району Горбачова Анастасія,  Горлач Анна,  Керівник  Мончин О.Р.;

Тема: Вода вже не дар, вона тепер товар Виконала:  Тіптюк Лілія Дмитрівна, учениця 11-Б класу, керівник Попач Леся Василівна КЗ «Запорізька школа-інтернат  І-ІІІ ступенів №4» ЗОР;

Тема:        Частинка сучасного світу. (Поліетиленові вироби . Економічний погляд . Застосування.) виконала Зінченко Аліна Володимирівна учениця 11 класу НВК  «Дитячий садок – ЗНЗ», К. Дніпровського району,  керівник Зайцева Уляна Олександрівна

Тема: «Йогурт – польза или вред здоровью ребенка?»  виконала учениця 7 класу Уткіна Ірина, районна гімназія  «Скіфія», К.Дніпровського району, керівник  Бескоровайная Катерина Вікторівна.

Тема: «Есть или не Есть красивую Еду? Вот в чём вопрос» виконала учениця 7 класу Пироженко   Софія,  районна гімназія  «Скіфія», К.Дніпровського району, керівник  Бескоровайная Катерина  Вікторівна.

Тема:  «ГМО. Е – добавки. Їх вплив на організм людини.» Виконала учениця 7 класу Федорова Олександра Олексіївна, Веселівська районна різнопрофільна гімназія Веселівського району, керівник Можна Віра Григорівна.

Обласне журі висловлює подяку учням і вчителям, що прийняли участь у конкурсі і висловлює надію на більш активну участь навчальних закладів і районів у цьому заході.

 

Категория: Естественные дисциплины | Добавил: Admin (22.06.2012)
Просмотров: 725 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск
ПедПРЕСА
Полезные ссылки
  • Сайт Президента України
  • Міністерство молоді та спорту
  • ІСУО Запорізька область
  • КУРС: Школа
  • КУРС: ДНЗ
  • ЗОІППО
  • РНМЦ ИИТО
  • Заповики
  • ЗОДА
  • Освіта
  • МОН
  • НАУ
  • Верховна Рада України
  • Освіта Запорізької області
  • Олимпиады
  • Интершкола
  • Урядовий портал
  • МФУ
  • Управління ГДС
  • Щоденник
  • Фізкультура та спорт
  • РЦДТ
  • Приморський район
  • Приморська РДА
  • КУ "ІРЦ"
  • РМЦ
  • Нова Українська Школа

  • Репозитарій навчального контенту

    GISMETEO: Погода по г.Приморск
    Copyright MyCorp © 2019Конструктор сайтів - uCoz