П`ятниця, 06.12.2019, 16:36
Відділ освіти Приморської РДА Запорізької області
Приветствую Вас Гість | RSS
Меню сайта
Категории раздела
Страницы истории... [2]
Дошкольное воспитание [11]
Психологическая служба [3]
Воспитательная работа [7]
Физико - математическое направление [6]
Естественные дисциплины [13]
Физкультурно-оздоровительное направление [12]
Начальные классы [9]
Начальные классы
Филология [3]
Филология
Общественно-гуманитарное направление [2]
Общественно-гуманитарное направление
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входа
Главная » Статьи » Естественные дисциплины

Методичні рекомендації ЗОІППО

         Однією з ключових ідей модернізації освіти за останні роки стала ідея формування компетентностей  ( комунікативної, соціальної,  інформаційної, творчої). На сучасному етапі розвитку освіти йдеться не про те, щоб формувати носія знань, але й як здатність орієнтуватися в сучасному інформаційному просторі, готовність до використання інформаційно-комунікаційних технологій для відбору та створення адекватних програмних педагогічних засобів для виконання педагогічної діяльності, її вдосконалення, а також для власного розвитку і самореалізації.

         Таким чином, щоб успішно функціонувати у динамічному суспільстві, особистість має володіти, з одного боку, стійким світоглядом і моральними переконаннями, з іншого боку – гнучкістю, стійкістю щодо оволодіння новою інформацією і створення чогось нового протягом усього життя. Тому поняття компетентність на сучасному етапі розвитку освіти розглядається як сукупність взаємопов‘язаних якостей особистості (знань, умінь, навичок, способів діяльностей), які є заданими до відповідного кола предметів і процесів та необхідними для якісної продуктивної дії по відношенню до них та  готовністю і здатністю особистості реалізувати отриманні знання й досвід у проблемних та життєвих  ситуаціях . При аналізі класифікацій ключових компетентностей вчителя  слід   виділити  в якості ключового моменту -  застосування знань у практичній діяльності людини як складової інформаційної компетентності вчителя. Це пов’язано з особливістю розвитку  сучасної освіти України, а саме: 

        стрімким розвитком сучасних комп’ютерних технологій та розширенням сфери їх використання в навчальному процесі як учнів, так і вчителів ;

        наповненням освітніх закладів технічними засобами, які забезпечують  реалізацію інформаційних процесів зберігання , обміну та обробки інформації у новому цифровому форматі; 

        використанням ресурсів глобальної інформаційної мережі  Інтернет у навчальному процесі.

        Розглядаючи поняття інформаційної компетентності вчителя , можна зафіксувати різні підходи. Перший, пов'язаний з формуванням поняття інформаційної компетентності відповідно до ланцюга понять: ІКТ  → інформаційна компетентність. В даному випадку основний зміст поняття інформаційна компетентність йде від технічного компонента, акцент ставиться на вмінні використовувати технічні засоби для організації зберігання, обробки та передачі інформації при виділенні даного процесу в діяльності вчителя. Другий підхід визначає  інформаційну компетентність вчителя в контексті інформаційного підходу , в якому вихідним є процес сприйняття інформації особистістю та операції з інформацією у професійній діяльності вчителя предметника. Інформаційну компетентність вчителя в даному випадку визначається  наступним чином: його здатність вирішувати завдання формування та освоєння інформаційно-педагогічного середовища як професійно-педагогічної діяльності на базі теоретичних знань і вироблених на їх основі практичних навичок використання сучасних інформаційних технологій. Дане визначення включає необхідні в діяльності викладача знання і педагогічні здібності.

 Анкетування слухачів на курсах підвищення кваліфікації вчителів біології, аналіз навчального процесу засвідчують, що в Запорізькому регіоні достатньо розвинена система інформатизації освітнього простору. Проте не всі вчителі, які освоїли ІКТ, можуть ефективно використовувати отримані знання та навички у професійній педагогічній  діяльності  , так як володіння персональним комп’ютером на рівні користувача не супроводжується розробкою педагогічних основ організації навчання з використанням комп’ютерної техніки і не означає вміння ефективно використовувати персональний комп’ютер в вирішенні професійних завдань.

         Виходячи з вищезазначеного, рекомендуємо основні напрямки роботи РМО на наступний рік

             усвідомлене перенесення отриманих теоретичних знань і практичних   навичок методологічного і методичного компонентів у практичну педагогічну діяльність в цілому, що сприяє розвитку професійно-інформаційної компетентності вчителя;

                 самостійна розробка методичних та дидактичних матеріалів для уроку з використанням ІКТ, залучення до цієї роботи учнів та інших вчителів;

                 формування авторської системи використання ІКТ у педагогічній діяльності, яка включає не тільки навчальний, а й виховний процес;

                 участь у науково-практичних конференціях, фестивалях, навчальних семінарах, проведення майстер-класів для своїх колег даної предметної області.

                внутрішня мотивація, потреба і готовність до проведення уроків з використанням ІКТ.

Орієнтовне планування роботи МО вчителів біології на наступний навчальний рік.

                                                                 I засідання

1. Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів району у 2011-2012 н.р.

2. Аналіз участі вчителів області у Всеукраїнському конкурсі «Учитель року -2012»

3. Опрацювання методичних рекомендацій щодо викладання біології у 2012 – 2013 н.р.

4. Семінар «Сучасні інформаційно-комунікаційні технології в природничих науках та освіті: сучасний стан, проблеми, перспективи розвитку»

5. Порівняльна характеристика результативності роботи МО району щодо участі в обласних семінарах, творчих групах, конкурсах, олімпіадах. (Доповідь керівника МО).

                                                        II засідання

1. Семінар. « Формування та розвиток складових інформаційно-технологічної компетентності вчителя  біології». (Доповідь керівника МО).

2. Використання і робота віртуального МО. ( тренінг. керівник МО, вчитель інформатики ).

3. Створення власних візиток на ЗапоВікі. ( тренінг. керівник МО, вчитель інформатики ).

4. Підготовка школярів району для участі на ІІ, III та IV етапах Всеукраїнської олімпіади з біології в 2012-2013 навчальному році.

                                                          III засідання

1. «Використання інформаційно-комунікаційних технологій для організації різних форм навчання».Семінар.

2. Всебічна підтримка і забезпечення широкого обміну досвідом застосування інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному

процесі, у науково-дослідній, практичній, самостійній роботі учнів.(  Тренінг. Майстер- клас.)

4. Демонстрація прийомів ефективного застосування інформаційно-комунікаційних технологій у практиці навчального процесу. ( Відвідування та аналіз уроку-підсумку.)

5. Результативність виступу районної команди юних біологів на II етапі Всеукраїнської олімпіади з біології в 2012-2013 навчальному році. Розбір завдань. (Практичне заняття).

                                                        IV засідання

1. Результативність виступу районної команди юних біологів на III та IV  етапах Всеукраїнської олімпіади з біології в 2013 році.

2. Розбір завдань III та IV  етапу Всеукраїнської олімпіади з біології в 2013 році. (Практичне заняття).

3. Семінар. «Створення електронних педагогічних ресурсів та подання їх

у глобальних та локальних інформаційних мережах (у межах навчально-дослідної

діяльності)» ( з досвіду роботи ).

4. Моніторинг роботи вчителів на сайті ЗапоВікі.

1.        Література

2.        Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / Під заг. ред. О.В. Овчарук. – К.: «К.І.С.», 2004. – 112 с.

3.        Марк Е. Ген сон. Керування освітою та організаційна поведінка/ Пер. з англ. – Х. Проців – Львів: Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. – 2004. – № 1 – 2. – С. 5 – 60.

4.        Дружилова С.А. Этапы формирования профессиональной компетентности // Непрерывное образование как условие развития творческой личности: Сб. мат. Фестиваля педагогического творчества, 28–29 августа 2000 г. – Новокузнецк: ИПК, 2001. – С. 32 – 36.

5.        Каракозов С.Д. Информационная культура в контексте общей теории культуры личности. // Педагогическая информатика, Академия информатизации образования, №2, 2002.

 

Категория: Естественные дисциплины | Добавил: Admin (22.06.2012)
Просмотров: 794 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск
ПедПРЕСА
Полезные ссылки
  • Сайт Президента України
  • Міністерство молоді та спорту
  • ІСУО Запорізька область
  • КУРС: Школа
  • КУРС: ДНЗ
  • ЗОІППО
  • РНМЦ ИИТО
  • Заповики
  • ЗОДА
  • Освіта
  • МОН
  • НАУ
  • Верховна Рада України
  • Освіта Запорізької області
  • Олимпиады
  • Интершкола
  • Урядовий портал
  • МФУ
  • Управління ГДС
  • Щоденник
  • Фізкультура та спорт
  • РЦДТ
  • Приморський район
  • Приморська РДА
  • КУ "ІРЦ"
  • РМЦ
  • Нова Українська Школа

  • Репозитарій навчального контенту

    GISMETEO: Погода по г.Приморск
    Copyright MyCorp © 2019Конструктор сайтів - uCoz