Четвер, 12.12.2019, 04:24
Відділ освіти Приморської РДА Запорізької області
Приветствую Вас Гість | RSS
Меню сайта
Категории раздела
Страницы истории... [2]
Дошкольное воспитание [11]
Психологическая служба [3]
Воспитательная работа [7]
Физико - математическое направление [6]
Естественные дисциплины [13]
Физкультурно-оздоровительное направление [12]
Начальные классы [9]
Начальные классы
Филология [3]
Филология
Общественно-гуманитарное направление [2]
Общественно-гуманитарное направление
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входа
Главная » Статьи » Естественные дисциплины

Методичні рекомендації ЗОІППО

                В основних положеннях Національної доктрини розвитку освіти  України у XXI столітті, Концепції екологічної освіти України  зазначається, що екологічна освіта, як цілісне культурологічне явище, повинна спрямовуватися на формування екологічної культури учнів як складової системи національного й громадянського виховання, з обов’язковим урахуванням законів та закономірностей  екологічної науки і наробок світової та української  «екологічної педагогіки».

                Проведений нами аналіз змісту нової Концепції екологічної освіти України засвідчує, що в ній враховані всі попередні ціннісні наробки екологічної освіти як в Україні, так і за її межами. Концепція розроблена з урахуванням сучасного стану та перспектив розвитку суспільного знання, спрямована на перебудову  навчально-виховного процесу відповідно до вимог часу.

                У Концепції проголошується, що «основною  метою екологічної освіти є формування  екологічної культури окремих осіб і суспільства в цілому…».

Сьогодні екологічну культуру вчені розглядають як цілісну систему, що складається із: екологічних знань; екологічного мислення; культури вчинків; культури екологічно виправданої поведінки в природному середовищі. Метою екологічної освіти є формування екологічної особистості, яка має психологічний потяг до світу природи та прагнення до непрагматичної взаємодії з ним (Л.Г. Мельник, М.К. Шапочка).

                У Концепції зазначається, що екологічна освіта повинна не тільки  носити національний характер, формувати громадянина України, але й бути орієнтована на загальнолюдські цінності, ідеї гуманізму, гармонізації стосунків людини з природою, вдосконалення внутрішнього світу самої людини.

                Отже, новий підхід в екологічній освіті та вихованні – це розуміння глобальної екологічної кризи як кризи екологічної культури людства, остаточний перехід від антропоцентричного підходу в стосунках з природою до поліцентричного, екоцентричного, а глобальність і складність екологічних проблем надають новому змісту екологічної освіти такої ж значущості та ґрунтовності як і самі проблеми.

                Щоб реалізувати новий підхід до формування екологічної культури учнів зміст екологічної освіти стосовно концепції повинен мати:

-           систему наукових знань, які відображали б філософські, природничо-наукові, соціально-економічні, правові, морально-етичні аспекти екології;

-           систему умінь: інтелектуальних (уміння приймати екологічно доцільні рішення оптимальних дій у навколишньому середовищі, дослідницькі уміння); практичних (дотримання норм екологічно грамотної поведінки в природі й захисту навколишнього середовища); загальнонавчальних (уміння підвищувати екологічну грамотність і компетентність).

Анкетування слухачів на курсах підвищення кваліфікації, аналіз навчального процесу засвідчують, що в Запорізькому регіоні достатньо розвинена система екологічної освіти та виховання.

Разом з тим в роботі організації  екологічної освіти є низка недоліків: перевантаження інформацією змісту освіти, недостатня практична спрямованість та ін.

Виходячи з вищезазначеного, рекомендуємо основні напрямки роботи РМО на наступний рік:

1. Забезпечення глибокої науковості, логічної, експериментальної та життєвої переконливості навчального матеріалу.

2. Висока ідейна, соціальна, правова та громадянська спрямованість навчання та виховання.

3. Широка реалізація принципів гуманізації, гуманітаризації, інтеграції та диференціації навчально-виховного процесу.

4. Розвиток пізнавальної активності учнів та забезпечення самостійної, творчої діяльності школярів у природних умовах.

5. Пробудження емоційного відношення учнів до екологічного змісту уроку та позаурочної роботи.

6. Розвинення розуміння власної відповідальності за стан власного здоров’я, здоров’я оточуючих та сприятливі умови довкілля.

          7. Посилення  практичної  та дослідницької роботи з учнями, підготовки до участі в екологічних олімпіадах, конкурсах та роботі МАН.

8.   Підвищення  професійного  рівня  та педагогічної майстерності

учителів екології.

I засідання

1.        Аналіз стану викладання екології та регіонального курсу «Екологія рідного краю» за 2011-2012 н.р. в районі: здобутки та недоліки.

2.        Аналіз роботи РМО вчителів, які викладають екологію та  регіональний курс  «Екологія рідного краю»  за  минулий  рік  та  планування  на  2012-2013 н.р.

3.        Навчально-методичне забезпечення викладання  екології та регіонального курсу «Екологія рідного краю»  за  вдосконаленими та новими програмами і підручниками.

4.        Технологія підготовки учнів до олімпіад з екології.

5.        Формування екологічної культури учнів в інтегральному  освітньому просторі. (лекція)                                                                                                                     

II засідання

1.        Про підсумки  шкільних олімпіад  з екології та підготовка до районної  олімпіади.

2.        З досвіду роботи шкільних методичних об’єднань щодо підвищення професійного рівня вчителя екології. (круглий стіл)

3.        Про науково-дослідницьку роботу  учнів  з екології в школах району та участь у роботі  МАН. (звіт керівника РМО та обговорення)

4.        Самоосвіта членів РМО в міжкурсовий період. (круглий стіл)

5.        Особистість вчителя як важлива  складова формування екологічної культури учнів (з досвіду вчителів , що атестуються, складання професіограми)

 

III засідання

1.        Самоосвіта членів РМО в міжкурсовий період. (круглий стіл)

2.        Підведення підсумків всіх етапів екологічної олімпіади  та конкурсів. Розбір завдань Всеукраїнського етапу олімпіади. (практичне заняття)

3.        Майстер-клас «Захист екологічних проектів» та його аналіз.

 

Література

1.        Національна доктрина розвитку освіти України у XXI столітті. – К.: Шкільний світ. – 2001.

2.        Концепція екологічної освіти України // Директор школи. – 2002. - № 16. – с.  20-29.

3.        Гашенко І.О., Гусєва Н.М., Корж О.П., Савіч І.О.Формування екологічної культури як багатоаспектний процес розвитку і саморозвитку особистості учнів: Науково-методичний посібник. – Запоріжжя:ЗОІППО, 2012. – 85 с.

4.        Екологія 10-11 клас. Програми для загальноосвітніх навчальних закладів

з українською мовою навчання. природничо-математичний напрям.   Екологічний профіль. Київ, 2010.

5.        Екологія. Навчальна програма для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів. рівень стандарту, академічний рівень, Київ, 2010.

6.        Екологія: Підруч. Для 10 кл. загально освіт. навч. закл.:  профіл. рівень / Л.П.Царик, П.Л.Царик, І.М., Вітенко. – К.: Ґенеза, 2010. – 240 с.: іл.

7.        Екологія: Підруч. Для 11 кл. загально освіт. навч. закл. Рівень стандарту, академічний рівень / Л.П.Царик, П.Л.Царик, І.М., Вітенко. – К.: Ґенеза, 2011. – 96 с.: іл.

8.        Програма регіонального курсу «Екологія рідного краю» для 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. – Запоріжжя, 2010.

9.        Апанасенко М.Г., Гусєва Н.М.,  Корж О.П., Лихасенко Ф.І., Савіч І.О. Впровадження регіонального курсу «Екологія рідного краю». Науково-методичний посібник. – Запоріжжя: ОІППО, 2008. -  51 с.

 

 

Категория: Естественные дисциплины | Добавил: Admin (22.06.2012)
Просмотров: 939 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск
ПедПРЕСА
Полезные ссылки
  • Сайт Президента України
  • Міністерство молоді та спорту
  • ІСУО Запорізька область
  • КУРС: Школа
  • КУРС: ДНЗ
  • ЗОІППО
  • РНМЦ ИИТО
  • Заповики
  • ЗОДА
  • Освіта
  • МОН
  • НАУ
  • Верховна Рада України
  • Освіта Запорізької області
  • Олимпиады
  • Интершкола
  • Урядовий портал
  • МФУ
  • Управління ГДС
  • Щоденник
  • Фізкультура та спорт
  • РЦДТ
  • Приморський район
  • Приморська РДА
  • КУ "ІРЦ"
  • РМЦ
  • Нова Українська Школа

  • Репозитарій навчального контенту

    GISMETEO: Погода по г.Приморск
    Copyright MyCorp © 2019Конструктор сайтів - uCoz