П`ятниця, 06.12.2019, 16:25
Відділ освіти Приморської РДА Запорізької області
Приветствую Вас Гість | RSS
Меню сайта
Категории раздела
Страницы истории... [2]
Дошкольное воспитание [11]
Психологическая служба [3]
Воспитательная работа [7]
Физико - математическое направление [6]
Естественные дисциплины [13]
Физкультурно-оздоровительное направление [12]
Начальные классы [9]
Начальные классы
Филология [3]
Филология
Общественно-гуманитарное направление [2]
Общественно-гуманитарное направление
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входа
Главная » Статьи » Начальные классы

Програма курс за вибором "Каліграфія" 1-4 кл

ПРОГРАМА

курсу за вибором "Каліграфія”

(з елементами розвитку зв’язного мовлення) 1-4 класи

(Автор: Нікулочкіна Олена Василівна, доцент кафедри початкової освіти

та реабілітаційної педагогіки КЗ "Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти” ЗОР)

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Формування навичок каліграфічного письма є спільною наполегливою діяльністю дорослих (педагогів, батьків) і дитини. Почерк є образним інструментом мови й мовлення, безпосереднім зовнішнім виявом стану психіки людини, в деяких людей – найдосконалішою навичкою. Навички, здобуті в навчанні письма, дають позитивне перенесення, прискорюючи процес володіння голкою у шитві, паяльником, плоскогубцями й іншими психомоторними діями, що виконуються за допомогою інструментів і пристроїв. Звідси, навчаючи однієї дії, ми, водночас, навчаємо споріднених до неї інших.

За І. Павловим, почерк – це усталене індивідуальне утворення. Ця усталеність почерку з точки зору фізіології пояснюється як вироблення стереотипних умовно-рефлекторних зв’язків, динамічних стереотипів.

Графічні навички письма належать до сенсомоторних навичок людини. Але, на відміну від більшості сенсомоторних навичок, які поєднуються або з трудовою діяльністю (шиття, випилювання, робота з будь-яким інструментом), або зі спортивною діяльністю (катання на ковзанах, танці, ігри, гра з м’ячем тощо), графічні навички письма пов’язані з навчальною діяльністю людини й обслуговують процес писемного мовлення. У цьому специфіка і складність їх формування. Графічні навички формуються не ізольовано, а спільно з читанням, математикою, розвитком мовлення тощо. На найвищому рівні сформованості орфографічних і каліграфічних навичок сам процес письма не усвідомлюються або усвідомлюються дуже мало.

Процес письма пов’язаний з діяльністю всіх ділянок головного мозку, хоч їх роль у різних видах письма не однакова, тобто гармонія почерку – це гармонія стану півкуль головного мозку людини. На момент початку систематичного шкільного навчання ще не всі ділянки кори головного мозку морфологічно й функціонально розвинуті, особливо лобні долі кори. Це утруднює процес навчання письма. Саме тому за рахунок варіативної складової навчального плану початкової школи пропонується введення додаткової години курсу за вибором "Каліграфія” в 1-4 класах для вдосконалення технічних і графічних навичок письма молодших школярів.

Науково-теоретичну основу програми складає Державний стандарт початкової загальної освіти, Програми для середньої загальноосвітньої школи (К: Освіта, 2011), рішення колегії МОН України від 18 липня 2003 р. протокол №8/2-19 "Про розроблення єдиних зразків каліграфічного письма цифр, українських і російських букв та їх з’єднань”, інші нормативно-правові документи, які регламентують процес навчання в школі І ступеня.


В основу побудови програми покладено такі принципи: 1. діяльнісного підходу;

2.       онтогенетичного   підходу   (спрямованість   на   гармонізацію особистісної структури молодших школярів за рахунок комплексного впливу на всі сторони психічного розвитку);

3.       єдності діагностики, корекції й розвитку;

4.       ампліфікації (збагачення, підсилення, поглиблення дитячого розвитку);

5.       загальнодидактичні.

Мета курсу – вдосконалення графічних навичок, техніки письма й розвиток зв’язного мовлення молодших школярів.

Завдання курсу:

-          удосконалення графічних навичок і техніки письма молодших школярів;

-          розвиток швидкості письма, умінь аналізувати й виправляти власні графічні помилки;

-          розвиток писемного мовлення учнів 1-4 класів;

-          підвищення рівня орфографічної грамотності учнів;

-          забезпечення     перспективності,     наступності,     спадкоємності     між
дошкільною та початковою, початковою й середньою ланками освіти;

-          охорона та зміцнення фізичного і психічного здоров’я дитини;

-          задоволення   запитів   батьків,   дітей   на   надання   освітніх   послуг
підвищеного рівня.

Очікувані результати реалізації програми:

-          сформованість навичок каліграфічного письма молодших школярів;

-          розвиток писемного мовлення учнів 1-4 класів.

-          емоційне благополуччя кожної дитини;

-          попередження й запобігання кризових явищ у психічному розвитку й становленні    особистості,    забезпечення    автентичного    розвитку дитини впродовж перехідних вікових періодів;

 

Специфіка організації освітнього процесу за програмою "Каліграфія” (з елементами розвитку зв’язного мовлення) 1-4 класи не потребує спеціальної перевірки знань на кожному етапі. Вдалим впровадженням буде вважатися підвищення особистих досягнень учнів початкової школи на достатній або високий рівень.

 

Оцінювання навчальних досягнень учнів має заохочувальний характер і здійснюється тільки вербально впродовж усіх років навчання.

 

Педагогічний процес будується поетапно:

Перший етап (1 клас) забезпечує наступність і перспективність у мовленнєвому розвитку першокласників та  ґрунтується на основі програми розвитку дітей старшого дошкільного віку "Впевнений старт” за такими напрямами: розвиток просторових уявлень, формування звукової культури, лексичного запасу, навчання елементів грамоти, комунікативних умінь  через розвиток діалогічного й монологічного зв’язного мовлення.

На другому етапі (2 клас) продовжується робота щодо розвитку дрібної моторики руки, розпочата в першому класі. Особлива увага надається розвитку вмінь писати друковані рукописні рядкові і великі букви українського алфавіту; поєднувати букви в процесі написання слів, використовуючи природні способи поєднань (верхнє, нижнє і середнє); зберігати правильну форму, широту, висоту букв, правильність поєднань під час письма слів, речень; писати зв'язно, ритмічно букви в словах і реченнях, правильно розташовуючи їх у рядку; позначати звуки, сприйняті на слух, відповідними рукописними буквами; писати під диктовку букви, склади, а також слова, вимова і написання яких збігаються; списувати рукописні склади, слова, речення; записувати рукописними буквами друковані літери, склади, невеликі слова; зіставляти графічну форму друкованих і рукописних рядкових і великих букв.

Відпрацювання каліграфічних навичок відбувається на основі малих фольклорних форм.

На третьому етапі (3 клас) важливе місце відводиться вдосконаленню графічних навичок відповідно до рішення колегії МОН України від 18 липня 2003 р. протокол № 8/2-19 "Про розроблення єдиних зразків каліграфічного письма цифр, українських і російських букв та їх з’єднань”, формуванню продуктивної і розумової діяльності. Інтеграція з розвитком мовлення здійснюється через застосування прислів’їв, приказок,

На четвертому етапі (4 клас) продовжується робота, розпочата на попередніх етапах. Увага педагогів спрямована на корекцію і розвиток технічних, графічних й орфографічних умінь і навичок, готовності до навчання в середній школі. Особливістю цього етапу є інтеграція формування графічних навичок, техніки письма з розвитком писемного мовлення молодших школярів.

 

Зважаючи на те , що вдосконалення навичок каліграфічного письма є одним із пріоритетних завдань початкової школи, реалізація програми можлива з будь-якого класу, залежно від організаційно-педагогічних умов навчального закладу. Кількість годин у кожному класі може варіюватися (1 год. на тиждень або 0,5 год. на тиждень).

 

Умовні скорочення:

h – висота робочого рядка (4 мм);

h (1) – відстань між верхньою міжрядковою та верхньою рядковою (6 мм);

h (2) – відстань між нижньою рядковою та нижньою міжрядковою (6 мм).

 

Категория: Начальные классы | Добавил: Admin (26.06.2012)
Просмотров: 9934 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 3.0/8
Всего комментариев: 1
0
1 kelm_rmk  
Доброго дня!

Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск
ПедПРЕСА
Полезные ссылки
  • Сайт Президента України
  • Міністерство молоді та спорту
  • ІСУО Запорізька область
  • КУРС: Школа
  • КУРС: ДНЗ
  • ЗОІППО
  • РНМЦ ИИТО
  • Заповики
  • ЗОДА
  • Освіта
  • МОН
  • НАУ
  • Верховна Рада України
  • Освіта Запорізької області
  • Олимпиады
  • Интершкола
  • Урядовий портал
  • МФУ
  • Управління ГДС
  • Щоденник
  • Фізкультура та спорт
  • РЦДТ
  • Приморський район
  • Приморська РДА
  • КУ "ІРЦ"
  • РМЦ
  • Нова Українська Школа

  • Репозитарій навчального контенту

    GISMETEO: Погода по г.Приморск
    Copyright MyCorp © 2019Конструктор сайтів - uCoz