Понеділок, 09.12.2019, 05:33
Відділ освіти Приморської РДА Запорізької області
Приветствую Вас Гість | RSS
Меню сайта
Категории раздела
Страницы истории... [2]
Дошкольное воспитание [11]
Психологическая служба [3]
Воспитательная работа [7]
Физико - математическое направление [6]
Естественные дисциплины [13]
Физкультурно-оздоровительное направление [12]
Начальные классы [9]
Начальные классы
Филология [3]
Филология
Общественно-гуманитарное направление [2]
Общественно-гуманитарное направление
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входа
Главная » Статьи » Психологическая служба

Професійна етика в роботі практичного психолога

Всі моральні норми, що включаються до етичного кодексу професійного практичного психолога, можна розділити по сферах діяльності, в яких вони реалізуються. Це – позиція, з якої виходить практичний психолог при обговоренні питань, що зачіпають інтереси дітей; дії психолога в тих випадках життя, коли інтереси розвитку дитини ким – або порушуються; дії психолога у тому випадку, коли він сам не в змозі задовільно допомогти дитині або вимушений застосовувати на практиці не цілком перевірені і апробовані методики; відносини, що складаються між психологом, батьками, вчителями в ситуаціях, що стосуються розголошування даних психодіагностичних обстежень; дії психолога в тих випадках, коли вирішується доля дитини.

Нижче приводиться зразковий етичний кодекс, що регламентує з морального боку дії практичного психолога в системі освіти в різних ситуаціях:

1. Професійна діяльність психолога в системі освіти характеризується особливою відповідальністю перед дітьми.

2. У разі, коли особисті інтереси дитини вступають в суперечність з інтересами учбово-виховної установи, інших людей, дорослих і дітей, психолог зобов'язаний виконувати свої функції з максимальною безсторонністю.

3.  Робота психолога будується на основі принципу професійної незалежності і автономії. Його рішення по питаннях професійного психологічного характеру є остаточним і не може бути скасоване адміністрацією учбово-виховної установи, вищестоящими управлінськими організаціями.

4.  Відмінити вирішення психолога має право тільки спеціальна комісія, що складається з висококваліфікованих психологів і наділена відповідними владними повноваженнями.

5. У роботі з дітьми психолог керується принципами чесності і щирості.

6. Для того, щоб бути в силах допомогти дітям, психолог сам потребує довіри і відповідних прав. Він у свою чергу несе персональну відповідальність за правильне використання даних .

7. Робота практичного психолога в системі освіти направлена на досягнення виключно гуманних цілей, що припускають зняття обмежень на шляху вільного інтелектуального і особового розвитку кожної дитини.

8. Психолог будує свою роботу на основі безумовної пошани гідності і недоторканності особи дитини, поважає і активно захищає його

основоположні людські права, визначені Загальною декларацією прав людини.

9. Психолог виступає одним з основних захисників інтересів дитини перед суспільством.

10. Психолог повинен бути обережний і обачний у виборі психодіагностичних і психокорекційних методів, а також у своїх виводах та рекомендаціях.

11. Психолог не повинен брати участь в тому, що   обмежує розвиток дитини, його людську свободу, фізичну і психологічну недоторканність. Найбільш тяжке порушення професійної етики психолога представляє його особисте сприяння або безпосередня участь в справах, що завдають дитині шкоди. Особи, одного разу відмічені в подібних порушеннях, раз і назавжди позбавляються права роботи з дітьми, користування дипломом або іншим документом, підтверджуючим кваліфікацію професійного психолога, а у визначуваних законом випадках підлягають суду.

12. Психолог зобов'язаний інформувати тих, кому він підпорядкований, а також свої професійні об'єднання про відмічені ним порушення прав дитини іншими особами, про випадки негуманного поводження з дітьми.

13. Психолог повинен протидіяти будь-яким політичним, ідеологічним, соціальним, економічним і іншим впливам, здатним привести до порушення прав дитини.

14. Психолог зобов'язаний надавати лише такі послуги, для яких він має необхідну освіту і кваліфікацію.

15. У разі вимушеного застосування психодіагностичних або психотерапевтичних (психокорекційних) методик, що не пройшли достатньої апробації або що не повністю відповідають всім науковим стандартам, психолог зобов'язаний попереджати про це зацікавлених осіб і бути особливо обережним в своїх виводах та рекомендаціях.

16. Психолог не має права передавати психодіагностичні, психотерапевтичні або психокорекційні методики для користування некомпетентним особам.

17. Психолог зобов'язаний перешкоджати використанню методів психодіагностики і психологічної дії професійно не підготовленими людьми, попереджати про це тих, хто по незнанню користується послугами таких людей.

18. Діти підліткового і старшого шкільного віку мають право на індивідуальну консультацію психолога у відсутність третіх осіб, включаючи вчителів, батьків або замінюючих їх людей.

19. Психолог не повинен перешкоджати тому, щоб обстеження або консультування дорослої дитини по його бажанню проводилося у присутності інших осіб, за винятком особливих випадків, пов'язаних з проведенням медико-психологической або судовий – психологічної експертизи, визначених законом.

20. Дані індивідуального психологічного обстеження дітей підліткового і юнацького віку психолог має право повідомляти або передавати третім особам лише із згоді на це самих дітей. При цьому дитина має право знати, що і кому про нього мовиться або передається.

21. Вчителям, батькам, або особам які їх замінюють, адміністрації учбово-виховних установ допускається повідомлення тільки таких даних про дітей, які цими особами не можуть бути використані на шкоду дитині.

22. Користуючись засобами масової інформації і іншими доступними засобами її отримання або розповсюдження, психологи зобов'язані попереджати людей про можливі негативні наслідки їх звернення по допомогу психологічного характеру до некомпетентних осіб і указувати, де і у кого ці люди можуть отримати необхідну професійну психологічну допомогу.

23. Психолог не повинен дозволяти залучати себе до таких справ або видів діяльності, де його роль і функції виявляються двозначними, здатними завдати збитку дітям.

24 Психолог не може давати таких обіцянок клієнтам, які не в змозі виконати.

25. Якщо обстеження дитини або психологічне втручання здійснюється на вимогу іншої особи: представника органу освіти, лікаря, судді і т. п., - те психолог зобов'язаний сповістити про це батьків дитини або осіб, які їх замінюють .

26 Психолог несе персональну відповідальність за зберігання в таємниці інформації про дітей, яких він обстежує.

27. При прийомі на роботу до учбово-навчального закладу психолог повинен повідомити, що в межах своєї професійної компетенції він діятиме незалежно, а також ознайомити адміністрацію тієї установи, в якій йому належить трудитися, інших зацікавлених осіб із змістом справжнього етичного кодексу. Він повинен звернути увагу всіх осіб, які будуть пов'язані з ним в професійній роботі, на необхідність берегти таємницю і дотримувати професійну етику. Психолог при цьому повинен попередити, що професійне втручання в його роботу може здійснюватися тільки вищестоящим органом психологічної служби, наділеним відповідними повноваженнями. Він також повинен повідомити про  неможливість для себе виконання неетичних вимог з боку інших осіб.

28. Порушення положень етичного кодексу професійним практичним психологом розглядається судом чести асоціації практичних психологів, а при необхідності – вищою професійною організацією, включеною в структуру психологічної служби системи освіти.

Висновок

Таким чином, практична психологія – це вельми складна і відповідальна область професійної діяльності психолога. Вона вимагає відповідної освіти, професійної майстерності і може зачіпати долі людей, наприклад, коли на її основі ставиться медичний або судовий – психологічний діагноз, здійснюється конкурсний відбір або прийом на роботу. В зв'язку з цим практичний психолог в першу чергу зобов'язаний керуватися соціально – етичними вимогами в своїй роботі. Частина з них включена до етичного кодексу практичного психолога, викладеного вище, інші вимагають додаткового обговорення. Серед них – дотримання таємниці, наукова обгрунтованість, відвертість результатів обстеження для обстежуваних, об'єктивність виводів і ефективність пропонованих практичних рекомендацій.

 

Методист з психологічної служби                           Волік Т.Д.

Категория: Психологическая служба | Добавил: Admin (25.06.2012)
Просмотров: 2667 | Комментарии: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск
ПедПРЕСА
Полезные ссылки
  • Сайт Президента України
  • Міністерство молоді та спорту
  • ІСУО Запорізька область
  • КУРС: Школа
  • КУРС: ДНЗ
  • ЗОІППО
  • РНМЦ ИИТО
  • Заповики
  • ЗОДА
  • Освіта
  • МОН
  • НАУ
  • Верховна Рада України
  • Освіта Запорізької області
  • Олимпиады
  • Интершкола
  • Урядовий портал
  • МФУ
  • Управління ГДС
  • Щоденник
  • Фізкультура та спорт
  • РЦДТ
  • Приморський район
  • Приморська РДА
  • КУ "ІРЦ"
  • РМЦ
  • Нова Українська Школа

  • Репозитарій навчального контенту

    GISMETEO: Погода по г.Приморск
    Copyright MyCorp © 2019Конструктор сайтів - uCoz